آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد  روایت سرزده از اورژانس بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد | رد خون
سرخط خبرها

۴۰ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل در ایران

  • کد خبر: ۱۳۹۹۴
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
۴۰ هزار دانشجوی خارجی در حال تحصیل در ایران
مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش بر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲۹ ملیت مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ عبدالحمید علیزاده امروز در مراسم افتتاحیه دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید که منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیریش دانشجویان بین‌المللی فراهم شد.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این موضوع که در زمینه جذب دانشجویان خارجی، نگاه ویژه‌ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری شکل گرفته است، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲۹ ملیت مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

وی گفت: تکلیفی در برنامه ششم توسعه مشخص شده که آمار دانشجویان خارجی به  ۸.۱ درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش یابد.

علیزاده ضمن اشاره به این مطلب که هم پای برنامه ششم در حال حرکت هستیم، ابراز کرد: به‌طوری که در انتهای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده‌اند که از مسیر‌های کنکور سراسری، غیربورسیه شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ارتقاء و حفظ  کیفیت آموزشی را بستر‌های لازم برای پذیریش و تربیت دانشجویان خارجی خواند و خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۰ هزار دانشجو خارجی کشور؛ ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و مابقی دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی یادآور شد: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان بین المللی، دفاتر کنسولی در ۱۵ استان کشور دایر شده که در  قالب  دفاتر استانی و دانشگاهی شعب یک و دو فعالیت دارند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->